MP37 "Pozytywka"
memo logopedyczne
Zabawą logopedyczną może być ulubiona gra przedszkolaków: MEMORY czyli pamięć - wystarczą karty z dowolnymi obrazkami (można je wykonać samodzielnie), ważne aby były podwójne. Jeśli Wasze dziecko pracuje aktualnie nad głoską S, postarajmy się, aby były to obrazki z wyrazami zawierającymi S, np. samolot, sarenka, pasek, włosy, nos... Dobrej zabawy!

Uważność i spokój żabki
Dzisiaj proponuję coś innego...
Książka "Uważność i spokój żabki" Eline Snel to mądre, uspokajające medytacje dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Pierwsza książka o medytacji (świeckiej) dla dzieci. Ta prosta, przyjazna i skuteczna metoda zyskała entuzjastyczne opinie setek tysięcy rodziców, dzieci i pedagogów na całym świecie.
Polecam!
głoska F
Dzisiejsza propozycja to wiersz Wandy Chotomskiej z głoską [F]. Czytamy, powtarzamy, uczymy się na pamięć... Zaczynamy! :)

F – jest zdolne niesłychanie,
potrafi grać na fujarce,
na flecie,
na fagocie,
na fisharmonii
i na fortepianie.
Smaży faworki, gotuje flaki
I występuje jako fakir.
Prócz tego może być fryzjerem,
furmanem albo filozofem,
potrafi frunąć w stratosferę,
a potem fiknąć z niej na sofę,
pod folią wyhoduje frezje,
zna się na florze i na faunie,
flaminga zamiast flądry zje,
fotografuje fenomenalnie.

Tylko jednego nie potrafi –
nie może być dla uczniów wzorem,
bo figle stroi z ortografii
i zamiast „wtorek”, pisze… „ftorek”.

Głoska W
Oto propozycja na utrwalanie głoski [W]: czytamy i powtarzamy wiersz Wandy Chotomskiej. Przypominam, że głoskę [W] wymawiamy mocno i głośno. Powodzenia!

Odkąd duże W
Wzięło małe w na wychowanie,
żyje jak na wulkanie.
Wciąż te widoki ogląda:
w - wskoczyło na wielbłąda,
w- na wierzbie, w – na wieży,
w – wariuje przy wieczerzy,
w – wtargnęło na werandę,
w – za warkocz ciągnie Wandę,
w – wygłupia się na łyżwach,
w – na wrotkach wozi wyżła,
w –wdrapało się na wiatrak,
w – wiatrówką goni wronę,
w – jest wiecznie wysmolone,
w – z wszystkimi wszczyna waśnie,
w – witrynę stłukło właśnie…

Domowe zabawy logopedyczne
Szanowni Państwo,
Serdecznie zachęcam do aktywnego spędzania czasu w domu z naszymi najmłodszymi. Poniżej znajdziecie kilka pomysłów na zabawy usprawniające naszą buzię. Na początek ćwiczenia poprawiające oddech. Potrzebne będą:
- wiatraki
- kolorowe papierki, bibułki
- piórka
- słomki
- lekkie (np.styropianowe, do ping-ponga) kuleczki, piłeczki
Na wszystko możemy dmuchać bezpośrednio buzią lub za pomocą słomki, można sprawdzić kto w rodzinie ma dłuższy wydech?:) Kto dmucha mocniej? Kto słabiej? Świetnym pomysłem są wyścigi papierowych stworków (na zdjęciu są ślimaki). Pod papierkiem można ukryć obrazek. Powodzenia!
Ps.Można poćwiczyć dmuchanie urodzinowej świeczki!









Zajęcia logopedyczne
Uwaga Rodzice!
W związku z wyjątkową sytuacją, zachęcam do korzystania w domu z notatek w zeszytach Państwa dzieci. Znajdziecie tam wskazówki i konkretne ćwiczenia indywidualnie przygotowane dla Państwa pociech. W razie pytań, zapraszam do kontaktu: kwojcik.logopeda@gmail.com :)


Zajęcia logopedyczne odbywają się zgodnie z harmonogramem dostępnym u nauczycielek grup oraz na tablicach ogłoszeń. Dzieci objęte terapią przynoszą zeszyty :)
Zajęcia prowadzi Katarzyna Wójcik.
Zajęcia logopedyczne
Uwaga Rodzice!
W związku z wyjątkową sytuacją, zachęcam do korzystania w domu z notatek w zeszytach Państwa dzieci. Znajdziecie tam wskazówki i konkretne ćwiczenia indywidualnie przygotowane dla Państwa pociech. W razie pytań, zapraszam do kontaktu :)

A oto jak można ciekawie spędzać chwile z naszymi dziećmi i pracować nad piękną wymową!:) Poniżej kilka propozycji zabaw do wykorzystania przez cały rok. Gorąco polecam:)

JAK SIĘ BAWIĆ W DOMU?
Jest wiele zabaw, które nie tylko sprawią radość całej rodzinie, ale też znacząco poprawią sprawność aparatu mowy, oto moje propozycje:
* liżemy lody - mniam....:)
* robimy bańki mydlane - na przykład w kąpieli za pomocą słomki
* pijemy przez słomkę ulubione napoje (to bardzo poprawia napięcie mięśni wokół ust)
* wysyłamy buziaki do mamy, taty, rodzeństwa :)
* wdychamy powietrze nosem,a wydychamy ustami- staramy się, aby WYDECH był jak najdłuższy
* robimy śmieszne miny przed lustrem
* głośno i wyraźnie powtarzamy samogłoski: A, E, O, U, I, Y
* wspólnie czytamy... nawet na plaży

POWODZENIA :)

Zajęcia logopedyczne prowadzi pani Katarzyna Wójcik. Odbywają się one co 2 tygodnie dla każdej grupy, zgodnie z planem. W dniu zajęć dzieci zobowiązane są do przynoszenia zeszytów (format A4) – dzieci kontynuujące terapię przynoszą „stare” zeszyty.
W razie pytań, proszę o kontakt osobisty lub mailowy.
email: kwojcik.logopeda@gmail.com

ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA:
1. Buduje mocną więź między dorosłym a dzieckiem.
2. Tworzy skojarzenie czytania z przyjemnością i poczuciem bezpieczeństwa.
3. Niezwykle stymuluje rozwój mózgu.
4. Przynosi ogromną wiedzę ogólną: rozbudowuje słownictwo.
5. Uczy myślenia, pomaga w zrozumieniu ludzi, świata i siebie.
6. Daje kontakt z bogactwem doświadczeń niemożliwych do zdobycia samemu.
7. Rozbudza zainteresowania, rozwija wyobraźnię.
8. Stymuluje rozwój emocjonalny, rozwija wrażliwość i empatię.
9. Uczy wartości moralnych, wpływa na zmianę negatywnych postaw na pozytywne.
10. Buduje samouznanie - dziecko czuje się ważne, kochane i coraz bardziej kompetentne.
11. Ułatwia samodzielne czytanie, daje podwaliny pod sukces w mówieniu i pisaniu.
12. Chroni przed uzależnieniem od telewizji i absorbowaniem z niej antywartości.
13. Uczy nieagresywnych sposobów rozwiązywania problemów.
14. Kształtuje nawyk czytania na całe życie.
15. Jest najlepszą inwestycją w pomyślną przyszłość dziecka.

Drodzy Rodzice!
Nasze dzieci często uczą się wierszyków. Zachęcam i Państwa do wspólnego rymowania z dziećmi. Będzie to na pewno wspaniała rodzinna zabawa, np. podczas spaceru. Możecie wybrać jedną z poniższych propozycji lub... ułożyć własną. Zachęcam gorąco! :)

RODZINNE PODSKOKI
Skacze zając - kic, kic, kic
Skaczę za nim - hyc, hyc, hyc
Mama za mną - hop, hop, hop
Tatuś gapa wpadł na płot... :)

W OGRODZIE
Spada śliwka - mam, mam, mam!
Spada tu i - tam, tam, tam
Jak poprosisz - dam, dam, dam!
A jak nie - to zjem ją sam...

ZIMA
Pada śnieg i pada
Czy mu tak wypada?
Nie wiem, czy wypada,
ale pada, pada i pada!