MP37 "Pozytywka"
Fruits and Vegetables- Let's learn together -zajęcia z j. angielskiego w gr VI


Nauka wielozmysłowego poznawania świata jest łatwa do zastosowania w przypadku nauki warzyw i owoców na zajęciach z j. angielskiego. Wykorzystaliśmy więc kilka zabaw do zapoznania dzieci z podstawowymi nazwami FRUITS and VEGETABLES.
1. „ What colour is your cucumber/tomato...?”, "How many oranges have you got?- nazywanie i rozpoznawanie nazw ,kolorów oraz przeliczanie w zakresie 10
2. Zabawa „Vegetables-basket and Fruits- basket”- zabawa ruchowa z elementami rozpoznawanie i nazywania owoców i warzyw.
3. Controlled practice.- zabawa "Boo is hungry"- zadaniem dzieci było wkladanie do koszyczka- tylko tych, które lubi BOO- ćwiczenie wyrażenia "I like, he likes.."
4. "What is missing"?- dzieci musiały rozpoznać jaki obrazek zmienił miejsce w szeregu lub zniknął.
5."Magic box"- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą dotyku oraz kolejna zabawa "What's in your mouth"?- nazywanie owoców i warzyw z zamkniętymi oczami i smakowanie.

Zabawy były doskonałym wprowadzeniem do następnego tematu- omawianie treści opowiadania, "The Very Hungry Caterpillar" - Erica Carle, książki, bogatej w słownictwo związane z tematem owoce, warzywa, słodkości i jedzenie- oczywiście w języku angielskim.



"Spring is coming"- zajęcia z j. angielskiego w gr VI

Na dworze coraz cieplej, a więc powoli możemy wprowadzać przedszkolaków w tematykę wiosenną. Z tej okazji przygotowałam propozycję zajęć j. angielskiego dla grupy dzieci 5-cio letnich Scenariusz zmodyfikowałam połączeniem słownictwa dotyczącego tematu " W marcu jak w garncu" i słownictwa związanego z tematem "How's the weather like"- pogoda - dostosowując słownictwo i zabawy do możliwości i umiejętności dzieci 5- cio letnich.
Zabawy językowe rozpoczęliśmy Rozgrzewką językową: przywitanie z pacynką, wyrażanie swojego samopoczucia: how are you today?, piosenka na rozgrzewkę: The Hokey Pokey.

Zajęcia wspomagaliśmy o uzupełnienie Kalendarza Przedszkolaka-w oparciu o słownictwo związane z dniami tygodnia, porą roku i ubraniami dzieci na wiosnę- również w języku angielskim- co czynimy każdego dnia w przedszkolu. Następnie dzieci poznały nowe slownictwo związane z tematem "Spring is coming.."

Vocabulary: sun, flowers, umbrella, wellingtons, frog, nest, sunglasses, stork, flowers, kite and the weather- It's sunny, rainny, cloudy, foggy, cold, hot, warm, a lightning, a thunder, a rainbow.
Nasze zabawy językowe zakończyła praca plastyczna- "W marcu jak w garncu"- poprzedzona wyjaśnieniem znaczenia przysłowia.




Zajęcia z j. angielskiego w gr.II i V


Grupa II i V żegnała się z tematyką zimową przy piosence "Mittens song" kliknij w link do piosenki - dzieci utrwaliły nie tylko popularne komendy jak: "clap your hands", "stomp your feet", "tap your nose", "turn around", ale także kolory. Dzieci rozwijały umiejętność pracy w grupach, świetnie radziły sobie z wykonywaniem zadań.


"I'm a little Snowman." - zabawy językowe z językiem angielskim

Piosenki "I'm a little Snowman" oraz "Snowflakes" stanowiły kanwę zabaw językowych na naszych zajęciach z języka angielskiego. Dzieci zapoznały się z piosenkami, dzięki którym utrwaliły angielskie słownictwo związane z zimą - "a snowman, snowflakes, It's snowing, It's cold, winter" oraz z częściami ciała " my eyes, my ears, two hands, a nose".
Ponadto wspólnie przeliczaliśmy z użyciem liczebników głównych a także powtórzyliśmy niektóre wyrażenia związane z ubraniami na zimę " mittens, a scarf,a hat".
Nasze zajęcia poprzedziło uzupełnienie Kalendarza Przedszkolaka o słowa związane z nazwą miesiąca, pory roku i dnia tygodnia- również po angielsku. Zajęcia zakończyły się wspólnym ubieraniem własnych bałwanków wraz z opisem ubioru i kolorów- również po angielsku.
Nie zabrakło również improwizacji ruchowych, z wykorzystaniem kolorowych chusteczek- do piosenki "Snowflakes".