
Kącik Dobrego Startu- Cyfra 2
W „Kąciku Dobrego Startu” nasze Słodziaki poznały nową piosenkę pt.DWA”
Piosenki o liczbach
sł. Agnieszka Filipkowska, muz. Jerzy Ostrowski
„Dwa”
Jeden, dwa, trzy, zapraszamy do zabawy!
Jaką liczbę dziś poznamy? Kto ciekawy?
Która cyfra przypomina wam łabędzia?
Tak, to właśnie DWA dziś bohaterem będzie.
Policz z nami JEDEN-DWA, by znaleźć pary!
Jest ich wokół całe mnóstwo! Nie do wiary!
DWOJE oczu, uszu, rąk i nóg ma człowiek,
DWOJE ludzi jak rodzice czy dziadkowie
Podczas zajęć wprowadzających dzieci koncentrują uwagę na rozpoczynających się ćwiczeniach i usprawniają niektóre funkcje psychomotoryczne, głównie językowe, motorykę oraz orientację w schemacie ciała i przestrzeni.
– „Wszystko, czego mamy po dwa” – ćwiczenie aspektu kardynalnego liczby.Zadaniem dzieci,
było przyjrzenie się uważnie swojemu ciału i ciałom kolegów/koleżanek i spróbowanie wymienić
te części ciała, których mamy po dwie (oczy, uszy, ręce, dłonie, stopy, nogi, kolana itp.). Dzieci
dotykają je, przeliczając: jeden, dwa.
– „Do czego jest podobna dwójka?” – poznanie zapisu graficznego cyfry 2. Zadanie dla dzieci, by opowiedziały, jakie obiekty,
ich zdaniem, wyglądają podobnie jak cyfra 2.
• „Biegające węże” – zabawa ruchowa. Dzieci podzielone na 2 drużyny, w każdej dru-
żynie ustawiają się jedno za drugim. Zadaniem pierwszej osoby z danego „węża” jest złapać
ostatnią osobę z drugiego „węża”. Złapana osoba dołącza do „węża” zwycięzców.
Ćwiczenia rozpoczęliśmy od od demonstracji i omówienia wzoru. Następnie dzieci uczyły się wielozmysłowo ( przez dotyk, ruch, wzrok, słuch ) wzoru podczas jednoczesnego jej rysowania i śpiewania piosenki. Do zabaw w pisanie wzoru wykorzystaliśmy karty pracy oraz tacki z wysypaną kaszą oraz kolorowe druciki kreatywne
Nasze zajęcia zakończyło uzupełnianie
obrazka z cyfrą 2 i uzupełnianie kart pracy, Układanie kształtu cyfry 2 z kasztanów. Doty-
kanie kasztanów z zamkniętymi oczami. Rysowanie po śladzie koszyków, w których są po 2 elementy, rysowanie po śladzie szlaczka cyfropodobnego.
WSZYSTKIE ZADANIA POZWOLIŁY NA Rozwijanie percepcji wzrokowej, umiejętno-
ści przeliczania i zdolności grafomotorycznych.