
Fruits- poznajemy nazwy owoców
Zapraszamy dziś do zapoznania z zabawami dotyczącymi tematu „FRUITS”- „What is in the basket? „Owoce- co jest w koszyku?
1. Rymowanka połączona z pokazem:
Pokazujemy dziecku owoce – nazywając je po angielsku- Do wymowy słówek i słownictwa- link FRUITS in ENGLISH
2. WHAT COLOUR IS IT? Zachęcamy dzieci do opowieści o kolorze danego owocu np. „A green apple, a yellow pear, a purple plum, a red cherry”.
Opisywanie przez dzieci jaki kolor ma dany owoc np. „A green apple,- dzieci korzystają z kart obrazkowych
3. Zabawa ruchowa „Kosze z owocami” –” Fruits in the basket” – rozdajemy dzieciom emblematy owoców – rodzic wywołuje nazwę jednego z owoców w języku angielskim np. „Apple” i dziecko z emblematem wkłada obrazek do koszyka.
4..Zabawa „What is missing?” z rymowanką:
Touch my nose, Touch my ear,
Apple, apple disappear! – chowamy jeden z owoców, dziecko zamyka oczy, ni na pytanie „What is missing?” odpowiada jaki owoc zniknął.
Dodatkowe propozycje zabaw z wykorzystaniem tematu „FRUITS IN THE BASKET”
• Bingo –game- Fruit- dzieci wypełniają kolorami kartę do gry, następnie grają z rodzicem- stawiając pionki na wybranych słowach. Kto pierwszy krzyknie Bingo , przy 3 polach ułożonych w prostej linii- WYGRYWA!!!
• Can I Have- zabawa dydaktyczna w sklep- dziecko przyjmuje rolę customers- kupujących i Shop- assistant- sprzedającego. Kupują w sklepie, korzystając z dialogu :
-„Can I have an apple please?
– „Here you are”
(można wykorzystać plastikowe owoce, lub prawdziwe)
• What’s this? Smakowanie owoców I nazywanie- zabawa z zamkniętymi oczami (przewiązanymi szalikiem)
• Friuts- wypełnianie karty obrazkowej- kolorowanie, wyklejanie, malowanie, nazywanie oraz opowiadanie dzieci na temat ulubionych owoców I like a red apple…
(karta obrazkowa w załączniku)
• Choose and say What’s this?- na dywanie leżą w kole karty obrazkowe, a w środku butelka, dzieci kręcą butelką i nazywają wskazany owoc-„ This is a pear…”
• Wysłuchanie opowiadania : „The very hungry caterpillar” –
autor Eric Carle- ilustrowanego sylwetami (dziecko odgaduje co zjadała gąsienica używając nazw owoców w j. angielskim), następnie układa w rzędzie owoce, które zjadła gąsienica
The little egg lay on the leaf. On the morning the sun came up and out off egg came a small and very hungry caterpillar. He started to looked some food. On first day he ate throw apple but he was still very hungry. On the second day he ate throw pear, but he was still very hungry. On the third day he ate throw plum, but he was still very hungry. On the fourth day he ate throw orange, but he was still very hungry. On the fifth day he ate throw lemon, but he was still very hungry. On the next day he wasn’t hungry any more and small any more because he was big caterpillar. When then moon came up the caterpillar turned out into the butterfly.
link do opowieści o Gąsienicy THE VERY HUNGRY CATERPILLAR
– jako zadanie dodatkowe- kolorowanie gąsienicy i owoców oraz produktów, które zjadła, wycinanie i zabawa z wykorzystaniem sylwet, na zakończenie wycinanie pięknego motyla
•Piosenki o owocach :
„Do you like Broccoli Ice cream”z wyrażeniami Yes I do, No, I don’t
i nowa piosenka „Are you hungry ?”
Are you hungry
Yes, I am,
Are you hungry
Yes, I am,
a banana
Yam, yam..
Are you hungry ?
an apple, grapes, watermelon … I’m full …