
Vegetables- warzywa
Propozycje zabaw i zajęć do tematu Vegetables- warzywa
1.Powitanie do piosenki „Make z circle”- link
Piosenka “Make a circle” –
“Time to make a circle.
Make a circle, big big big.
Small small small.
Big big big.
Make a circle, small small small.
Hello hello hello.
Make a circle, round and round.
Round and round.
Round and round.
Make a circle, round and round.
Hello hello hello.
Make a circle, up up up.
Down down down.
Up up up.
Make a circle, down down down.
Now sit down.
Dzieci stoją w kręgu , odtwarzają treść powitania , ruchem swojego ciała prezentują treść piosenki na powitanie.
2. Zachęcamy do powtórzenia piosenki o kolorach „I see something blue” z pokazywaniem- utrwalenie kolorów, można wykorzystać rysunek tęczy w różnych kolorach …
link tutaj I see something blue
“Blue!
I see something blue.
Blue!
I see something blue.
Blue, blue, blue, blue…
I see something blue.
Find something blue!
Yellow!
I see something yellow.
Yellow!
I see something yellow.
Yellow, yellow…
I see something yellow.
Find something yellow!
Red!
I see something red.
Red!
I see something red.
Red, red, red, red…
I see something red.
Find something red!
Purple!
I see something purple.
Purple!
I see something purple.
Purple, purple…
I see something purple.
Find something purple!
Blue.
Yellow.
Red.
Purple.
I see colours everywhere”.
Dzieci powtarzają słowa piosenki o kolorach , wskazują na kolory na tęczy, przeskakują na wskazany kolor
3. Time for a story :
Ustawiamy w środku koła dwa duże kosze, jeden pusty drugi z warzywami. Wyjmujemy po jednym , nazywamy i odkładamy do drugiego kosza, stosujemy konstrukcje „I’ve got… a carrot”, Dzieci słuchają opowieści , powtarzają za nauczycielem nazwy warzyw.
Z pomocą- nauka wymowy warzyw- link tutaj Vegetables- wymowa słów
4. „What’s missing?”
Wszystkie warzywa rozłożone są na dywanie, dziecko, odchodzi na bok, w tym czasie chowamy jedno warzywo, prosimy aby dziecko wróciło i pyta What’s missing? (Czego Brakuje)
5. „What’s this?”
Prosimy, aby dziecko wylosowało po 1 warzywie z woreczka i spróbowało odgadnąć po kształcie i zapachu, co to jest (zgadujący ma zamknięte oczy). Jeżeli nie może zgadnąć, inna osoba siedząca obok może mu pomóc mówiąc jakiego koloru jest warzywo.
Dodatkowe propozycje zabaw z wykorzystaniem tematu „VEGETABLES”
• Bingo –game- Vegetables- dzieci wypełniają kolorami kartę do gry, następnie grają z rodzicem- stawiając pionki na wybranych słowach. Kto pierwszy krzyknie Bingo , przy 3 polach ułożonych w prostej linii- WYGRYWA!!! (Karta do pobrania w Galerii)
• Can I Have- zabawa dydaktyczna w sklep- dzieci przyjmują rolę customers- kupujących i Shop- assistant- sprzedającego. Kupują w sklepie, korzystając z dialogu :
-„Can I have a carrot, please”
– „Here you are”- odpowiada mama..
• What’s this? Smakowanie warzyw I nazywanie- zabawa z zamkniętymi oczami (przewiązanymi szalikiem )
• Choose and say What’s this?- na dywanie leżą w kole karty obrazkowe, a w środku butelka, dziecko kręci butelką i nazywaj wskazane warzywo-„ This is a …” (obrazki warzyw do pobrania w Galerii)
• Wypełnianie Kart pracy- What Can you see in the picture?- dzieci odnajdują warzywa wskazane poniżej na dużym obrazku i zaznaczają te odnalezione, a następnie kolorują obrazek .
• Nauka rymowanki – Vegetable- train
„Carrot and tomato,
Carrot and tomato, carrot, carrot, carrot and tomato.
Potato and lettuce
Potato and lettuce, potato, potato, potato and lettuce
CU- CUM- BERRRRR…….”
Rymowankę mówimy wolno, coraz szybciej zwiększając tempo (jak przy jeździe pociągu)- dzieci patrzą na obrazki, mogą same wymyślać słowa wyliczanki- zamieniając słowa warzyw na inne .
• Zabawa- wyliczanka „One potato…- dzieci wyciągają dwie pięści- 2 potatoes- i wyliczają, gdy kończą wyliczankę, ostatnie wskazane dziecko chowa za siebie pięść itd. Następnie mogą pokolorować obrazek i zabrać go do domu, wraz z tekstem i pobawić się z rodzicami w domu .
„One potato, two potatoes, three potatoes four, five potatoes six potatoes, seven potatoes more…”- link do zabawy tutaj One potatoe
Przygotowała MONIKA DUDA