MP37 "Pozytywka"
Godziny pracy pedagoga, psychologa, logopedy
Godziny pracy logopedy, pedagoga, psychologa tutaj
Zajęcia logopedyczne
Zajęcia logopedyczne odbywają się od 24 września 2018r. Szczegółowy plan dla wszystkich grup dostępny będzie u nauczycielek. Dzieci objęte terapią, przynoszą zeszyty.

A oto jak można ciekawie spędzać chwile z naszymi dziećmi i pracować nad piękną wymową!:) Poniżej kilka propozycji zabaw do wykorzystania przez cały rok. Gorąco polecam:)

JAK SIĘ BAWIĆ W DOMU?
Jest wiele zabaw, które nie tylko sprawią radość całej rodzinie, ale też znacząco poprawią sprawność aparatu mowy, oto moje propozycje:
* liżemy lody - mniam....:)
* robimy bańki mydlane - na przykład w kąpieli za pomocą słomki
* pijemy przez słomkę ulubione napoje (to bardzo poprawia napięcie mięśni wokół ust)
* wysyłamy buziaki do mamy, taty, rodzeństwa :)
* wdychamy powietrze nosem,a wydychamy ustami- staramy się, aby WYDECH był jak najdłuższy
* robimy śmieszne miny przed lustrem
* głośno i wyraźnie powtarzamy samogłoski: A, E, O, U, I, Y
* wspólnie czytamy... nawet na plaży

POWODZENIA :)

Zajęcia logopedyczne prowadzi pani Katarzyna Wójcik. Odbywają się one co 2 tygodnie dla każdej grupy, zgodnie z planem. W dniu zajęć dzieci zobowiązane są do przynoszenia zeszytów (format A4) – dzieci kontynuujące terapię przynoszą „stare” zeszyty.
W razie pytań, proszę o kontakt osobisty lub mailowy.
email: kwojcik.logopeda@gmail.com

ZALETY GŁOŚNEGO CZYTANIA:
1. Buduje mocną więź między dorosłym a dzieckiem.
2. Tworzy skojarzenie czytania z przyjemnością i poczuciem bezpieczeństwa.
3. Niezwykle stymuluje rozwój mózgu.
4. Przynosi ogromną wiedzę ogólną: rozbudowuje słownictwo.
5. Uczy myślenia, pomaga w zrozumieniu ludzi, świata i siebie.
6. Daje kontakt z bogactwem doświadczeń niemożliwych do zdobycia samemu.
7. Rozbudza zainteresowania, rozwija wyobraźnię.
8. Stymuluje rozwój emocjonalny, rozwija wrażliwość i empatię.
9. Uczy wartości moralnych, wpływa na zmianę negatywnych postaw na pozytywne.
10. Buduje samouznanie - dziecko czuje się ważne, kochane i coraz bardziej kompetentne.
11. Ułatwia samodzielne czytanie, daje podwaliny pod sukces w mówieniu i pisaniu.
12. Chroni przed uzależnieniem od telewizji i absorbowaniem z niej antywartości.
13. Uczy nieagresywnych sposobów rozwiązywania problemów.
14. Kształtuje nawyk czytania na całe życie.
15. Jest najlepszą inwestycją w pomyślną przyszłość dziecka.

Drodzy Rodzice!
Nasze dzieci często uczą się wierszyków. Zachęcam i Państwa do wspólnego rymowania z dziećmi. Będzie to na pewno wspaniała rodzinna zabawa, np. podczas spaceru. Możecie wybrać jedną z poniższych propozycji lub... ułożyć własną. Zachęcam gorąco! :)

RODZINNE PODSKOKI
Skacze zając - kic, kic, kic
Skaczę za nim - hyc, hyc, hyc
Mama za mną - hop, hop, hop
Tatuś gapa wpadł na płot... :)

W OGRODZIE
Spada śliwka - mam, mam, mam!
Spada tu i - tam, tam, tam
Jak poprosisz - dam, dam, dam!
A jak nie - to zjem ją sam...

ZIMA
Pada śnieg i pada
Czy mu tak wypada?
Nie wiem, czy wypada,
ale pada, pada i pada!
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Nauczyciel – pedagog mgr Iwona Janicka prowadzi obserwacje i zajęcia wg planu:
w czwartek w godz. 8.00 – 13.00. Zajęcia są bezpłatne.

· Kwalifikacja wybranych dzieci na zajęcia korekcyjno – kompensacyjne w oparciu o współpracę z nauczycielkami grup.
· Diagnoza wstępna wybranych dzieci.
· Zajęcia korekcyjno – kompensacyjna z wybranymi dziećmi.
· Wspomaganie rodziców w procesie wychowawczym.
· Wspomaganie nauczycielek w procesie dydaktyczno – wychowawczym.
· Współpraca z logopedą oraz z psychologiem.

W naszym przedszkolu pracuje psycholog mgr Elżbieta Skubij. Godziny pracy specjalisty to: poniedziałek 8.00 - 10.30, piątek 13.00 - 15.30

Zadania:
• udzielanie porad rodzicom w zależności od zgłaszanych problemów,
• współpraca z nauczycielkami grup w rozpoznawaniu potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dzieci oraz w rozwiązywaniu sytuacji problemowych,
• prowadzenie zajęć terapeutycznych z dziećmi (indywidualnych i grupowych) ukierunkowanych na stymulowanie rozwoju poznawczego oraz wspieranie rozwoju emocjonalnego i społecznego,
• obserwacja dzieci zgłaszanych przez nauczycielki i przez rodziców, dokonywanie wstępnej diagnozy rozwoju psychospołecznego.


WAŻNE DLA RODZICÓW DZIECI SZEŚCIOLETNICH:
Twoje dziecko ma sześć lat, niebawem rozpocznie nowy ważny okres w swoim życiu — rozpocznie naukę w szkole czy jest gotowe na przyjęcie stawianych przed nim zadań ?
- Codziennie poświeć swojemu dziecku cząstkę swojego wolnego czasu na:
• rozmowę,
• przeczytanie ciekawej książki,
• wspólną zabawę dowolną lub dydaktyczną (rozwiązywanie zagadek, układanie układanek, puzzli, gry planszowe utrwalanie poznanych liter i cyfr itp.), pomysły w
organizowaniu ciekawych i rozwijających zabaw można czerpać z czasopism i książeczek przeznaczonych dla dzieci sześcioletnich,
• zachęcanie do malowania farbami,kolorowania kredkami, dowolnych, wymyślonych
przez dziecko prac lub podsuwanie mu pomysłów, które mogą dotyczyć jego zajęć lub przeżyć.
• zachęcanie do krótkich ćwiczeń graficznych w liniaturze, angażowanie go do pomocy, przy wykonywaniu prostych, odpowiadających jego możliwościom prac domowych, wspieraj samodzielność, nie wyręczaj dziecka,
• zawsze okazuj zainteresowanie wykonanymi przez dziecko pracami,
• dostrzegaj zalety, osiągnięcia i pozytywne formy jego zachowania, nagradzaj pochwałami,
• przygotuj w domu wydzielone, dobrze oświetlone miejsce ze stolikiem lub biurkiem i krzesłem, dostosowanym do wzrostu dziecka, gdzie mogłoby swobodnie wykonywać swoje prace,
• zadbaj, aby atmosfera towarzysząca dziecku podczas proponowanych mu zajęć zorganizowanych była pogodna i nie kojarzyła mu się z czymś przykrym.

Dziecko powinno czuć się ważne i naturalnie cieszyć się ze zdobywania nowych wiadomości i umiejętności.
Twoja wyrozumiała postawa, dająca poczucie bezpieczeństwa, przyzwalająca na popełnianie błędów i wskazująca jak może sobie radzić w trudnych sytuacjach pomoże mu w zdobyciu wiary w siebie i rozbudzeniu ciekawości poznawczej.
• obserwuj własne dziecko, rozmawiaj z wychowawcą o jego zachowaniu, postępach lub trudnościach, gdy pojawią się sygnały, które będą wzbudzać Twój niepokój zwróć się o poradę do specjalistów (tj. psycholog, pedagog, logopeda, lekarz pediatra, lekarz neurolog).

Opracowała Elżbieta Skubij