MP37 "Pozytywka"
Uwaga!! Ważna informacja !!!

W dniach 16 marca (poniedziałek) do 10 kwietnia (piątek) decyzją Rządu, w związku z ogłoszonym w dniu 20 marca stanem epidemii, wszystkie placówki oświatowe, w tym nasze przedszkole, jest zamknięte.

O wszelkich zmianach będziemy Państwa informować.


Informacja o koronawirusie dla dzieci: tutaj
Mycie rąk z liskiem łakomczuszkiem tutaj

PONIŻEJ PROPOZYCJE ZABAW Z DZIEĆMI.
POZDRAWIAMY GORĄCO WSZYSTKIE DZIECI I ICH OPIEKUNÓW!

SZANOWNI PAŃSTWO, WKRÓTCE ZOSTANIECIE POINFORMOWANI O WYSOKOŚCI OPŁAT ZA WYŻYWIENIE DZIECKA W MIESIĄCU MARCU.
NALEŻY ICH DOKONAĆ NA KONTO MIEJSKIEGO PRZEDSZKOLA NR 37 „POZYTYWKA” W ZIELONEJ GÓRZE DO DNIA 15 KWIETNIA. O WYSOKOŚCI OPŁAT ZOSTANIECIE PAŃSTWO WKRÓTCE POINFORMOWANI PRZEZ NAUCZYCIELKI W SWOICH GRUPACH.
NUMER RACHUNKU BANKOWEGO PKO BP SA I ODDZIAŁ W ZIELONEJ GÓRZE:
51 1020 5402 0000 0102 0246 3669

Jednocześnie prosimy o wstrzymanie się od opłat za III kwartał w przypadku chęci opłaty za zajęcia z rytmiki i j.angielskiego.
TABLICA RODZICA Uwaga Rodzice!!! Ważne !!


Uwaga Rodzice!!!

W obecnej trudnej sytuacji, kiedy nie możemy spotykać w przedszkolu - aby ułatwić Państwu kontakt z nami powstały skrzynki e-mailowe dla każdej z grup:

Grupa 1
zoltaakwarela@o2.pl


Grupa 1a
grupalani@gmail.com


Grupa II
Grupa2mp37@wp.pl


Grupa IIa
maluchy37@onet.eu


Grupa III
pozytywkagriiizg@gmail.com


Grupa IIIa
grupa3przedszkolaki@onet.pl


Grupa IV
maluchy.grupa1@gmail.com


Grupa IVa
przedszkole374a@gmail.com


Grupa Va
przedszkole375a@wp.pl


Grupa V
Grupa5mp37@o2.pl


Grupa VI
pozytywka.6@o2.pl


Na stronie internetowej naszego przedszkola w zakładce grupy 2019/2020, od poniedziałku do piątku, nauczycielki będą zamieszczać propozycje zabaw i zadań do realizacji przez dziecko w domu. Chcemy jak najlepiej wykonać naszą pracę i spełnić Wasze oczekiwania.
Mamy nadzieję, że propozycje umieszczone dotychczas podobają się dzieciom.
Pamiętajmy jednak, że dziecko ma prawo być zmęczone, odmówić wykonania danego zadania.Pozwólmy mu wybierać.

W zakładce pomoc psychologiczno-pedagogiczna oraz pomoc logopedyczna znajdziecie Państwo ciekawe artykuły i propozycje do wspólnej pracy z dzieckiem.
W związku z zaistniałą sytuacją, gdyby pojawiły się jakiekolwiek problemy, niepokoje, sytuacje trudne, czy pytania, to zachęcamy Rodziców do kontaktu z przedszkolnym psychologiem:
p.Dorota: dorotakrupowies@interia.pl
p.Ela: ela-sku@o2.pl

PROSIMY O WSTRZYMANIE SIĘ (do odwołania) od UISZCZANIA ODPŁATNOŚCI ZA III RATĘ ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH I RYTMICZNYCH.

JAK TYLKO WRÓCIMY DO PRZEDSZKOLA - POWRÓCIMY DO ZAJĘĆ JĘZYKOWYCH Z ANGIELSKIEGO I RYTMIKI I WTEDY DOKONACIE PAŃSTWO ODPŁATNOŚCI TYLKO ZA TE ZAJĘCIA, KTÓRE SIĘ ODBĘDĄ.

Propozycja zajęć z karate on-line dla wszystkich małych pozytywkowych karateków: https://abiro.zgora.pl/informacje/karate-interaktywnie-on-line/ lub https://www.facebook.com/dariusz.hejduk.5/posts/2880449185348796

Wszystkim Państwu życzymy zdrowia i wytrwałości we wspólnej pracy zdalnej 😊
Dbajmy o Siebie i Troszczmy się o innych.

Z POZYTYWNYM i POZYTYWKOWYM POZDROWIENIEM
Dyrekcja i Kadra Pedagogiczna MP37

Międzynarodowy dzień książki dla dzieci_2.04

2 kwietnia, w dniu urodzin Hansa Christiana Andersena, obchodzi się na całym świecie Międzynarodowy Dzień Książki dla Dzieci, aby pokazać piękno literatury i ilustracji dla młodego czytelnika.

„Smutna książeczka”

Pewnego dnia ze swej półeczki,
skoczyły na ziemię wszystkie książeczki.
Razem tańczyły, razem śpiewały,
I bardzo dobrze się rozumiały.
Lecz jena książeczka w kącie została,
taka samotna i taka mała.
Bo wczoraj Basia, jedna z dziewczynek,
karteczki z niej powyrywała
i długopisem strony popisała.
Cichutko w kącie książeczka płakała,
bo do czytania się nie nadawała.
Pamiętajcie zatem dzieci kochane,
że książeczki chcą i lubią być szanowane.

Autor: Olga Adamowicz

Zapraszamy do wysłuchania bajek i piosenek:
Księżniczka Malinka
Przygody kota Filemona
Pomyslny dzionek
Ktos na Ciebie czeka w baśni
Lubimy bajki

Zabawy dla Całej Rodziny


.... MY SIĘ W DOMU NIE NUDZIMY ... -

Zapewniają nas Przedszkolaki i Rodzice w swoich Korespondencjach z Przedszkolem. To głównie dzięki Rodzicom i ich propozycjom zabaw , a także zadaniom i propozycjom "Podsyłanym " przez Panie w przedszkolu - umilającym spędzany przez dzieci-czas w domu.

Specjalnie na życzenie i prośby Rodziców, którym w tym szczególnym czasie potrzebne są kolejne pomysły na PROSTE zabawy z dziećmi- przedstawiamy

Propozycje Zabaw Rozwijających Kreatywność i Twórczość DZIECKA:

TEATR CIENI

Do zabawy potrzebna jest nocna lampka. Na ścianie tworzymy cienie przy użyciu rąk. Najpierw musimy stworzyć postacie, a potem wymyślamy z dzieckiem fabułę. Oprócz kreatywności dzięki zabawie ćwiczymy motorykę małą oraz koncentrację uwagi.


MAGICZNE PUDEŁKO

Wkładamy do tekturowego pudełka różne przedmioty (długopis, piłka itd.). Dziecko losuje wybrany przedmiot i następnie nie widząc go, ma za zadanie odgadnąć, co to jest. Gdy mu się to uda prosimy, żeby podało 10 możliwych zastosowań albo co mu ta rzecz przypomina np. długopis – magiczna różdżka, pałeczka do jedzenia, wskazówka od zegara.


COŚ Z NICZEGO

potrzebujemy ołówka i kartki. Rysujemy np. kreskę - zadaniem dziecka jest dokończyć rysunek (np. z kreski może powstać domek, kwadrat, człowiek – wszystko wg uznania i wyobraźni). Potem zamiana - dziecko rysuje jeden element, a my kończymy.


RECYKLING

- tekturowe miasto - korzystając z opakowań po różnych produktach, można stworzyć domy, auta – to na co pozwala nam wyobraźnia.


EKSPERYMENTY

-zamieńcie dom w laboratorium. Kuchenne szafki są pełne składników, z których można zrobić eksperymenty np. wulkan w szklance (zabarwioną farbą woda z olejem, do której wrzucamy tabletkę musującą) albo ciecz nienewtonowska (mąka ziemniaczana z wodą)- Propozycje bardzo ciekawych zabaw badawczych do podejrzenia w NASZEJ zakładce przedszkolnej

MINI-PORADNIK DLA RODZICÓW


BAZA

- domek z krzeseł, koców i poduszek. W świecie, który jest opanowany przez dorosłych, można stworzyć miejsce ,do którego dostęp mają tylko dzieci


KOLAŻ

- wycinamy z gazety kolorowe obrazki, następnie przyklejamy je techniką kolażu.


ORKIESTRA

wspólne generowanie pomysłów, z czego można zrobić instrumenty np. kij deszczowy (butelka z powrzucanymi do środka ziarenkami ryżu); perkusja (garnki, pokrywki)


GRA PLANSZOWA

- stworzenie gry planszowej wg własnego pomysł, ustalenie wymyślonych przez dziecko zasad, zadbanie o szatę graficzną (np. plansza, pionki).

USZYJMY COŚ

wykorzystując stare ubrania, dziurawe skarpetki możemy stworzyć odzież dla pluszaków lalek, ze skarpetek, napełnionych workami ryżu- stworzyć piłeczki do żonglowania



Prawda, że proste zabawy? - wystarczy niewiele materiałów, trochę wolnego czasu i chęci- żeby poprzez zabawy pobudzić i rozwijać kreatywność i twórczość dziecka. Miłej Zabawy!! M.D.


Dojrzałość Szkolna- Mini- Poradnik dla Rodziców

Przedszkole realizując zadania związane z edukacją dzieci podejmuje działania, by przygotować każdego wychowanka do pełnienia nowej roli – roli ucznia.
Umiejętności, wiadomości, cechy, jakie posiadać powinno dziecko kończące edukację na poziomie przedszkolnym przedstawiamy w formie dojrzałości według sfer rozwojowych.

Sfera zdrowotna

Dziecko powinno:
-mieć dobrą orientację w schemacie własnego ciała i przestrzeni
-mieć dobrą koordynację wzrokowo – słuchowo- ruchową
-mieć wyrobione nawyki przestrzegania zasad bezpieczeństwa
-być świadomym zdrowego stylu życia
-mieć świadomość i odpowiedzialność za swój stan zdrowia
-dbać o higienę osobistą i swoje otoczenie
-orientować się w bezpiecznym poruszaniu po drogach i korzystaniu ze środków transportu.

Sfera emocjonalna

Dziecko powinno:
-otwarcie informować o swoich potrzebach i potrzebach innych
-rozpoznawać i nazywać uczucia, wyrażać je w formie werbalnej i niewerbalnej
-świadomie podejmować działania wywołujące reakcje akceptowane społecznie
-być świadome własnej roli społecznej, więzi rodzinnej oraz tradycji
-mieć wdrożone zasady dobrego wychowania i zachowania się w określonych sytuacjach.

Sfera kontaktów społecznych

Dziecko powinno:
-świadomie przestrzegać obowiązujące reguły i zasady współżycia w grupie, próbować przewidzieć skutki swojego zachowania
-stosować formy grzecznościowe
-samodzielnie nawiązywać kontakty z rówieśnikami
-współdziałać w grupie rówieśniczej
-chętnie i aktywnie uczestniczyć w zabawach i działaniach rozwijających zdolności artystyczne i twórcze
-otwarcie wyrażać swoje potrzeby – rozumieć i szanować potrzeby innych
-rozumieć, że nie należy chwalić się bogactwem i rozumieć sytuacje osób znajdujących się w trudniejszych warunkach
-rozwiązywać sytuacje konfliktowe drogą dyskutowania i negocjacji
-dostrzegać i szanować wartości uznawane społecznie – prawda, dobro, piękno
-kulturalnie zachowywać się na uroczystościach – koncercie, festynie, w teatrze, w kinie
-wiedzieć, że wszyscy ludzie mają równe prawa.

Sfera kontaktów ze światem

Świadomość regionalna i narodowa

Dziecko powinno:
-znać nazwę swojego miasta, zabytki i ich historię, legendy, symbole miasta, regionu i kraju
-posiadać wiedzę z zakresu kultury, sztuki tradycji ludowej swojego regionu i kraju.

Świadomość ekologiczna

Dziecko powinno:
-być wrażliwym na piękno i bogactwo otaczającego świata
rozpoznawać i nazywać ekosystemy, rośliny, zwierzęta, zjawiska atmosferyczne różnorodnych środowisk
-dostrzegać i rozumieć współzależności – równowaga biologiczna
-samodzielnie obserwować, badać i eksperymentować w zakresie przyrody ożywionej i nieożywionej – jasno precyzować swoje doświadczenia
-znać zagadnienia ekologiczne związane z ochroną przyrody
świadomie podejmować działania na rzecz środowiska i jego ochrony
-czuć się cząstką przyrody.

Sfera umysłowa

Sprawność językowa

Dziecko powinno:
-posiadać w miarę bogaty zasób słownictwa
-przekazywać swoje doświadczenia, wrażenia, potrzeby w sposób komunikatywny
-poprawnie i komunikatywnie wypowiadać się w różnych sytuacjach z zachowaniem poprawności gramatycznej i ortofonicznej: wyrażać życzenia, pytania, własne sądy i oceny.

Myślenie

Dziecko powinno:
-dokonywać analizy i syntezy, porównywać, klasyfikować na materiale obrazkowym, werbalnym i abstrakcyjnym
-posiadać zdolność rozumowania dedukcyjnego i indukcyjnego w obszarze dostrzegania i rozwiązywania problemów twórczych.

Umiejętność czytania

Dziecko powinno:
-dokonywać operacji analizy i syntezy słuchowo – wzrokowej sylab, wyrazów i zdań
-odczuwać potrzebę czytania i poszukiwania źródeł wiedzy
-być gotowe do podjęcia nauki czytania.

Dojrzałość do uczenia się matematyki

Dziecko powinno:
-liczyć w zakresie własnych możliwości, rozróżnia błędne liczenie od poprawnego
-wyznaczać wyniki dodawania i odejmowania na konkretach
-klasyfikować przedmioty, figury geometryczne, kształty i znaki według określonych cech
-określać i porównywać cechy jakościowe i ilościowe, --formułować wnioski
-dostrzegać regularności czasowe, jakościowe i ilościowe, kontynuować i tworzyć własne
-rozróżniać prawą i lewą stronę, określać kierunki i
-ustalać położenie obiektów w stosunku do własnej osoby, a także w odniesieniu do innych obiektów.

Przygotowanie do nauki pisania

Dziecko powinno:
-prawidłowo posługiwać się narzędziami pisarskimi i plastycznymi
-kreślić w miarę płynne i ciągłe ruchy na płaszczyźnie i w przestrzeni
-odwzorowywać i odtwarzać kształty, formy abstrakcyjne zgodnie z kierunkiem ruchu
-być sprawnym w zakresie ruchów szczegółowych i narzędziowych
-być gotowe do podjęcia nauki pisania.

Umiejętności muzyczne

Dziecko powinno:
-reagować na słyszaną muzykę, na zmiany tempa i dynamiki oraz odtwarzać ją ruchem
-rozróżniać brzmienie głosów i instrumentów muzycznych oraz rytm i tempo
-swobodnie interpretować ruchem wybrane tematy rytmiczne i muzyczne
-śpiewać i tworzyć prosty akompaniament do piosenek
aktywnie uczestniczyć w zabawach ruchowych (znać kroki prostych tańców: polka, krakowiak, walc)
-rozpoznać instrumenty po brzmieniu, w tym dwa i więcej grających w tym samym czasie
-próbować układać własną melodię do tekstu
-próbować komponować melodie do treści obrazu
-porównywać odgłosy, różnicować i nazywać odgłosy
-wzmacniać aparat głosowy
-rozwijać możliwość twórczych samodzielnych pomysłów
-dostrzegać powtórzenia, kontrasty w budowie piosenek i utworów.
W zdrowym ciele....ćwicz w domu z gr III


Zabawy ruchowe dla dzieci są interesującą i ciekawą formą wspomagającą rozwój osobowy – zwiększają wydolność organizmu, poprawiają sprawność fizyczną i umysłową, likwidują nerwowe napięcie i sprzyjają czynnemu wypoczynkowi. Dzieci rozwijają wszystkie cechy motoryki, to jest siłę, szybkość, zręczność, wytrzymałość, umiejętności ruchowe.

W obecnej sytuacji tego ruchu brakuje nam najbardziej, poniżej przedstawiam propozycje zabaw ruchowych,w które możecie bawić się w domu. Zajrzycie również do galerii oraz pod wskazany link.


ZAPRASZAM do gimnastyki On-Line. ZAKREĆ KOŁEM I ĆWICZ.:))) Poniżej link do bardzo ciekawej propozycji opracowanej przez( wg Mingamariusz,https://wordwall.net/pl)

https://wordwall.net/pl/resource/893767/wychowanie-fizyczne/wf-online-w-domu-%c4%87wiczenia

W galerii znajdziecie dwie plansze z propozycjami zabaw ruchowych.

1. Przygotujcie kostkę do gry, rzut kostką wskaże Wam jakie ćwiczenie macie wykonać.

2. Druga plansza, zawiera zestaw liter. Pod każdą literą alfabetu kryje się jedno ćwiczenie. Możecie losować litery, dzięki temu łączycie ruch i wspólnie poznajecie kształ i nazwy poszczególnych liter.


Pozostałe propozycje zabaw:


Zabawa i maszerowanie
Dziecko maszeruje między leżącymi w rozsypce klockami.
Maszeruje  przodem i tyłem.
Maszeruje ze wspięciem na palce.
Maszeruje, a na sygnał „hop” zmienia kierunek. 
Maszeruje raz głośno, raz cicho.
Maszeruje krokiem dostawnym w przód, w tył, na boki.
Maszeruje z jednoczesnym klaskaniem.
Maszeruje ze wspięciem na palce i na piętach.
Biega w miejscu, tyłem, między klockami.
Biega z wymachem nóg do tyłu.

Siała baba mak
a) Siała baba mak
b) Nie wiedziała jak
c) A dziad wiedział,
d) Nie powiedział,
e) A to było tak, tak, tak i tak

a) Krok lewą noga, krok prawą nogą, lewą i lekkie przygięcie kolan – chodzimy w prawo.
b) Kroki do przodu – jak wyżej
c) i d) Bieg wokół własnej osi – osiem kroczków
e) Trzy kroki do tyłu, trzy do przodu.

Idzie Grześ przez wieś,
Worek piasku niesie,
A przez dziurkę,
Piasek ciurkiem,
Sypie się za Grzesiem.

Dziecko chodzi w rytm wierszyka i naśladuje dźwiganie ciężkiego worka. Idzie ciężko, pochylone, potem powoli prostuje się, idzie szybciej – worek jest lekki, piasek wysypał się.

Koń w cyrku
Przy akompaniamencie muzyki, dziecko kroczy unosząc wysoko kolana, podobnie jak koń w cyrku. Chodzi coraz szybciej, aż wreszcie biegnie. Następnie zwalnia i w końcu staje.


Miłej zabawy. Patrycja Szymańska



Kwiecień Plecień
Prima aprilis - pierwszy dzień kwietnia.
W ten dzień nam wolno robić psikusy:
można kolegę nabić w butelkę,
do butów siostry wrzucić miętusy.
A miesiąc kwiecień lubi żartować
w każdy dzień prawie (ma ich trzydzieści).
Wstajemy rano, słoneczko świeci
i w głowach nam się nie bardzo mieści,
że tak się może zmieniać pogoda...
bo już za chwilę - śnieg z deszczem, mżawka,
żonkile żółte schylają głowy,
moknie zielona, wiosenna trawka.
Wychodzisz z domu w ciepłej kurteczce,
bo niebo ciemne i wiatr zawiewa.
Wracasz, a słońce grzeje jak latem
i na gałęzi skowronek śpiewa.
Kto wytłumaczy to powiedzenie

Może Jaś, Kubuś, albo Agata?
Że kwiecień plecień, bo wciąż przeplata
troszeczkę zimy, troszeczkę lata.

Propozycje zajęć z dziećmi

Czytajmy dzieciom na głos! Dwadzieścia minut dziennie, CODZIENNIE! Jeśli dzieci są zainteresowane, warto oczywiście czytać dłużej. Można skorzystać z listy książek:
cała Polska czyta dzieciom. Zawsze starajmy się rozmawiać z dziećmi o przeczytanych lekturach postaciach, problemach.

- Zabawa w asystenta kuchennego.
Możemy zaangażować nasze dziecko do pomocy w kuchni, uważając, by wykonywało tylko bezpieczne czynności i w bezpiecznym miejscu. Ma to być wspaniała zabawa, przy której dużo rozmawiamy i objaśniamy. Pozwólmy dziecku samodzielnie wykonać jakąś prostą potrawę – i koniecznie pochwalmy jego dzieło!

Budujmy więzi:
- Korzystajmy z każdej okazji, by przytulić, pogłaskać czy pocałować nasze dziecko. Jak najczęściej patrzmy mu przyjaźnie w oczy. Poświęcajmy niepodzielną, pozytywną uwagę. Bądźmy ich życiowymi przewodnikami. Wprowadźmy na stałe cztery proste sposoby okazywania dziecku miłości, zalecane przez doktora Campbella. Niech zbiorniki emocjonalne naszych dzieci będą zawsze wypełnione naszą bezwarunkową miłością rodziców!
- Dzwonimy do Babci/Dziadka/Cioci – zapytajmy o zdrowie, o to jak spędzają czas, opowiedzmy o naszych zajęciach, zabawach i lekturach. Możemy przeczytać im coś przez telefon, poprosić o przeczytanie lub opowiedzenie historii, wreszcie zasugerować wspólne słuchanie książki na odległość – w formie audiobooka, radiowego słuchowiska czy też w wykonaniu Taty albo Mamy.
- Dzwońmy do znajomych dzieci i zaprośmy je do wspólnych zajęć przez Skype’a lub głośnomówiący telefon – odgadywania zagadek, do słuchania, czytania, wspólnej zabawy słowem np: zabaw w wymyślanie wyrazów na daną literę. Można się bawić w kalambury, odgadywanie tytułów książek lub imion opisywanych czy pokazywanych bohaterów.
Gimnastyka Buzi i Języka- proste zabawy dla dzieci
GIMNASTYKA BUZI I JĘZYKA

Najprostsze ćwiczenia buzi i języka- gdy brakuje już pomysłów na zabawy z dzieckiem.. albo gdy potrzebujemy dodatkowych inspiracji..albo gdy chcemy poćwiczyć aparat mowy

Ćwiczenia logopedyczne zaczynamy od najprostszych stopniowo zwiększając ich trudność. Na początku wykorzystaj naturalne okazje, aby pogimnastykować aparat mowy:

- Kiedy dziecko ziewa nie gań go, lecz poproś, aby ziewnęło jeszcze kilka razy, zasłaniając usta.

-Gdy na talerzu został ulubiony sos lub rozpuszczone lody - pozwól mu wylizać go językiem. To ćwiczenie mniej eleganckie, za to bardzo skutecznie gimnastykuje środkową część języka.

-Jeśli dziecko dostało lizaka zaproponuj mu, aby lizało go unosząc czubek języka ku górze.

-Po śniadaniu posmaruj maluchowi wargi miodem, kremem czekoladowym lub mlekiem w proszku i poproś, aby zlizał je dokładnie jak miś czy kotek

-Przy porannym i wieczornym myciu zębów zaproponuj dziecku liczenie zębów lub witanie się z nimi w ten sposób, aby czubek języka dotknął każdego zęba osobno.

-Przy rysowaniu sprawdź czy twój maluch potrafi narysować kółko (językiem dookoła warg) lub kreseczki (od jednego do drugiego kącika ust).

-Żucie pokarmów, dmuchanie na talerz z gorącą zupą, chuchanie na zmarznięte dłonie, cmokanie, puszczanie baniek mydlanych a nawet wystawianie języka to też ćwiczenia aparatu artykulacyjnego.

Ćwiczenia buzi i języka to świetna zabawa

Zaproponujcie dziecku naśladowanie ruchów zwierząt i przedmiotów za pomocą warg i języka np.:

opracowanie: Monika Duda


Dlaczego Warto czytać Dziecku Książki - mini -Poradnik


Czytanie książek- to sposób na mądry kontakt z dzieckiem i jedna z najskuteczniejszych strategii wychowawczych, jakie do tej pory wymyślono. A w czasach, w których każda minuta jest na wagę złota, daje bardzo szybkie i dobre efekty przy niewielkim nakładzie pracy.

Bowiem według badań wystarczy czytać dziecku 20 minut dziennie, aby mogło ono w pełni kształtować swoją osobowość oraz rozwijać się intelektualnie, emocjonalnie i społecznie.

W przedszkolu bardzo dużo zabaw, zadań opartych jest na czytaniu wierszy, interpretacjach opowiadań i wierszy, które można połączyć z relaksacją, odprężeniem, muzyką i ruchem..,Czytamy dzieciom codziennie, korzystając z Przedszkolnej Biblioteki i przyniesionych, przez dzieci książeczek .

Czytanie w domu -jest najlepszym sposobem na brak pomysłu, co zrobić z wolnym czasem. A gdy już zasiądziemy z książką, przytulimy nasze dziecko i będziemy czytać na głos, sprawimy, że czytanie zawsze będzie mu się kojarzyło z poczuciem bezpieczeństwa i przyjemnością. To od nas zależy przyszłość naszego dziecka. Dlatego czytajmy dziecku. CODZIENNIE .